Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kresebné výkony dětí ve zlomovém období vývoje výtvarného zájmu
Málková, Tereza ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku konečné fáze vývoje spontánní kresby ve spojení se zájmem o tuto výtvarnou činnost. Cílem práce je zjistit, zda a jak se projevuje odlišnost ve vývoji výtvarného zájmu ve vybraných subtestech inteligenčního testu a testu divergentního myšlení. Odlišnosti či podobnosti jsou porovnávány u dvou skupin - dětí ze základní školy a dětí ze základní umělecké školy. Tyto dvě základní skupiny jsou dále děleny na mladší a starší věkovou kategorii. Zkoumané skupiny na základě svého věku, tj. 9-13 let, se nachází ve zlomovém období vývoje výtvarného zájmu. Celková struktura bakalářské práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické (s větším důrazem na část empirickou). V teoretické části je uveden vývoj spontánní kresby, na který následně navazuje část zaměřující se na profil osobnosti výtvarně nadaných dětí. Dále je v této části zmíněn vztah mezi kresbou a kognitivními schopnostmi a smysl kresebných subtestů v inteligenčních testech a testech divergentního myšlení. V empirické části, která využívá kvantitativní i kvalitativní metodologie, bylo testováno dohromady 76 dětí mladšího školního věku. Hlavní použitou metodou byly vybrané subtesty ze Stanford- Binetova inteligenčního testu (Napodobování, 4. revize a Paměť na kresby, 3. revize) a subtest z Torranceho...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.